KAKO USPJEŠNO PRODAVATI BEZ DA BUDETE NAMETLJIVI I NAPORNI
Jeste li se i vi našli u situaciji da ste se htjeli informirati o nekom proizvodu ili usluzi, a na kraju ste bili razočarani i ljuti što ste uopće nešto pitali jer su vas doslovno okupirali da morate nešto kupiti?
Vjerujem da svi kao kupci imamo takvo iskustvo i da se u toj situaciji niti jedan kupac ne osjeća dobro.
Razlog zašto ljudi izbjegavaju prodaju su upravo negativna prodajna iskustva nastala kao rezultat neprofesionalnih i nametljivih prodavača.
Provela sam više od 12 godina u direktnoj prodaji i čula svakojake priče i iskustava ljudi o nametljivim prodavačima koji im jednostavno nisu dali disati dok nisu nešto kupili, uvjeravajući ih da je baš to proizvod koji im treba i da je sad pravo vrijeme za kupnju.
Kada su prodavači nametljivi?
- kada nisu saznali što kupcu treba
- prodaju zbog svojih razloga
- ne zanimaju ih želje i potrebe kupaca
- ne stoje iza onog što govore
- ne prihvaćaju odbijanje već uporno inzistiraju na prodaji
- vlastiti interesi su im važniji od interesa i zadovoljstva kupaca
Takav pristup izaziva otpor i nepovjerenje kupaca te je jedan od glavnih čimbenika zbog kojih ljudi izbjegavaju prodaju.
Kao kupci uživamo u dobrom shoppingu, radujemo se uspješno obavljenoj kupnji, ali u principu ne volimo da nam se prodaje.
Ljudi vole kupovati ležerno i opušteno, žele mirno i bez požurivanja razgledati ponudu, uspoređivati cijene i odluku o kupnji donijeti u trenutku kad je ona u njima sazrela i kada su sigurni u svoju odluku.
Moramo li biti nametljivi i požurivati kupca u donošenju odluke o kupnji da bi realizirali prodaju?
Da bi uspješno implementirali i zaključili prodaju trebamo prvenstveno biti STRUČNI, a ne nametljivi i dosadni.
Uspješni prodavači su prodavači kojima nije fokus isključivo na novcu i zaradi, već prije svega na ljudima. Njima je stalo do ljudi, oni razumiju i uvažavaju mišljenje svojih kupaca i pomoći će im da izaberu najbolje rješenje za sebe.
Nenametljiva prodaja ne znači da samo pokazujemo svoje proizvode i usluge bez da ih prodajemo ili da se povlačimo u trenutku kada treba zaključiti prodaju.
Nenametljiva prodaja znači:
- da dobro poznajemo proces prodaje i odlično se u njemu snalazimo
- stručni smo, imamo razvijene prodajne i komunikacijske vještine
- prilagodili smo svoju komunikaciju kupcu bez obzira njegovu osobnost, stavove, način razmišljanja
- saznali smo što kupac želi i što mu je važno
- slušamo i čujemo što nam kupac govori
- poštujemo mišljenje, želje, potrebe i navike kupaca
- informirani smo o svojim proizvodima i uslugama i znamo ih kvalitetno predstaviti
- vješti smo u ponudi rješenja
- prodaju zaključujemo u trenutku kad je kupac spreman za kupnju
Ljude ne moramo forsirati i nagovarati na kupnju, oni će prirodno željeti kupiti od nas ako s njima izgradimo odnos povjerenja i kada se uvjere da će kupnjom našeg proizvoda ili usluge riješiti svoje izazove, ostvariti svoje želje ili će se nakon kupnje osjećati sigurnije i ljepše.
Ako smo kvalitetno kupca proveli kroz proces prodaje i pobudili kod njega interes za kupnju, na kraju će lakše i brže donijeti odluku o kupnji.
A to i jeste cilj prodaje, zar ne?
Besplatne konzultacije služe da se bolje upoznamo kako bi dobili jasniju sliku kako funkcioniraju individualni programi i coaching sesije.
Kroz individualni rad i coaching sesije 1:1 zajedno radimo na tvojim konkretnim primjerima i izazovima kako bi postali učinkoviti u postizanju prodajnih/poslovnih ciljeva i rezultata te poboljšali svoj učinak kroz usvajanje novih vještina, ideja i prilika.
Besplatne konzultacije služe da se bolje upoznamo kako bi dobili jasniju sliku kako funkcioniraju individualni programi i coaching sesije.
Kroz individualni rad i coaching sesije 1:1 zajedno radimo na tvojim konkretnim primjerima i izazovima kako bi postali učinkoviti u postizanju prodajnih/poslovnih ciljeva i rezultata te poboljšali svoj učinak kroz usvajanje novih vještina, ideja i prilika.
Besplatne konzultacije služe da se bolje upoznamo kako bi dobili jasniju sliku kako funkcioniraju individualni programi i coaching sesije.
Kroz individualni rad i coaching sesije 1:1 zajedno radimo na tvojim konkretnim primjerima i izazovima kako bi postali učinkoviti u postizanju prodajnih/poslovnih ciljeva i rezultata te poboljšali svoj učinak kroz usvajanje novih vještina, ideja i prilika.