SNAGA PRVOG DOJMA U PRODAJI
Koliko puta vam se dogodilo da vam netko nije “sjeo” na prvu, a da nemate ništa protiv te osobe?
S druge strane se divite osobi koju prvi put vidite. Osvojila vas je svojim pristupom, lakoćom komuniciranja, ljubaznošću i pozitivnom energijom kojom zrači.
U oba slučaja radi se o dojmu koji ostavljamo na ljude prilikom upoznavanja, a stvara se na temelju izgleda, boje glasa, načina rukovanja, ponašanja i drugih elemenata koje kreiramo tijekom prvog susreta na verbalnoj i neverbalnoj razini.
„Dajte sve od sebe da ostavite izvanredan prvi dojam“. – Robert Cheeke
Prvi dojam koji ostavljate na ljude je izuzetno bitan u prodajnom procesu iako cijeli paket odlučuje hoće li „vas“ klijent kupiti ili neće.
Dojmove koje stječemo jedni prema drugima formiraju se na nesvjesnim razinama našeg uma u samo nekoliko sekundi.
Za kreiranje prvog dojma dovoljno svega 5-7 sekundi.
Brzina kojom se formira dojam o nekoj osobi upućuje na to da smo prvenstveno emocionalna, a tek onda racionalna bića.
U 75 % slučajeva odluka o tome želimo li nešto kupiti donosi se u prvih 7 sekundi neposrednog kontakta s prodavačem.
Ako ostavite pozitivan prvi dojam velika je vjerojatnost zaključivanja prodaje i dobivanja novih klijenata. Ako pak ostavite loš prvi dojam na potencijalnog klijenta, umanjene su šanse za realizaciju i zaključivanje prodaje.
Kupac ne kupuje karakteristike proizvoda, već dojam koji stvara prodavač
Prvi dojam ima ključnu ulogu u tome kakve ćete prodajne rezultate postizati.
Za prvi dojam imate samo jednu šansu, zato se potrudite da ju ne propustite.
Na temelju prvog dojma kupac procjenjuje vaše kompetencije. Ovisno o prvom dojmu on prima i prihvaća informacije od Vas.
Prodavač najprije prodaje sebe, a tek onda proizvod.
Uspješni prodavači svjesni su da većina prodaja uspije ili propada u prvih 30 sekundi kontakta s klijentom.
Zato je važno kakav ćete prvi dojam ostaviti na ljude, bilo da se radi o klijentima, poslovnim suradnicima ili ljudima koje prvi puta susrećete.
„Prvi dojmovi nikad nemaju drugu priliku“
Charles R. Swindoll